nportal crop
Tajland Tajland Petra Japunčić

Ljetovanje u siječnju: Moja tajlandska avantura/FOTO

Velj 09, 2018

Godinu 2017. započela sam s mladićem u hladnoj, zapravo previše hladnoj Budimpešti. Tada sam odlučila kako sljedeće zimske praznike želim provesti na ljetovanju. Nisam očekivala da će se moj hir i ostvariti, ali već u svibnju dogovorili smo se kako ćemo u siječnju 2018. otputovati na Tajland. Iskreno, nas dvoje nismo opterećeni planiranjem i organizacijom putovanja do zadnjeg detalja, uvijek se vodimo onom dobrom starom “kako ćemo, lako ćemo”. Jedino što smo napravili par mjeseci prije bila je kupnja avionskih karata. Pri kupnji dogovorili smo se kako nećemo posjećivati popularne destinacije jer smo se željeli odmoriti od gužvi. Sve nas je vodilo u Tajland. U međuvremenu smo na putovanje zaboravili. Ipak, uspjeli dva tjedna prije rezervirati smještaj u blizini plaže Ao nang.

Nakon pakiranja od doslovno dva dana - žensko sam pa imam opravdanje, krenuli smo u Zagreb odakle smo letjeli za London (znam, nema logike), Dohu i na kraju Krabi. U životu nisam posjetila ljepši i luksuzniji aerodrom od onog u Dohi u sklopu kojeg je hotel s pet zvjezdica. Slobodni ste se odmoriti te ukoliko imate pauzu između letova nude vam besplatan turistički obilazak autobusom uz engleskog vodiča. Po slijetanju u Krabi jedva smo se uspjeli probiti do izlaza od vozača taksija koji nude svoje usluge. Poslije dobrih pola sata vožnje stigli smo u hotel. Bilo je oko 8 ujutro, ali soba je tek bila spremna u 14. Uspjeli smo ostaviti prtljagu i odlučili se prošetati do plaže koja je udaljena svega 6-7 minuta. Sama plaža nije lijepa kao što se čini na slikama. Prepuna je čamaca i brodica jer upravo svi izleti kreću od tud.

Prvo što sam osjetila na ulicama bio je miris njihove začinjene hrane koji mi je u spoju s ekstremnom vrućinom napravio mučninu te sam se jedva dočekala naspavati. Već drugi dan krenuli smo u potragu. U agenciji ispred hotela za smiješnu cijenu smo dobili sat vremena vožnje kroz džunglu na ATV-ovima i pola sata druženja sa slonovima. Tu večer smo u Krabi townu na night marketu kušali razne vrste voća i gurmanskih specijaliteta. Otkrili smo i odličan kafić s live rock glazbom koji nam je sljedećih nekoliko noći bio “posta”. Takozvanim ‘longtail boatom’ otišli smo do popularne Railay plaže gdje smo se oduševili ljepotom prirode. Ipak, bila je prepuna ljudi za naš ukus pa smo produžili na Railay East gdje je također duga čista pješčana plaža, mnogo privatnija od prethodne. Tamo se nalazi i Phra nang cave. Na putu do tamo razveselili su nas majmuni koji slobodno šetaju i od turista znaju ukrasti banane ili kokos.

Idući dan, pošto smo duže spavali, odlučili smo se za Sunset turu koja kreće u 13.30 i završava u 21. Obišli smo tri obližnja otoka - Tup Island, Chicken Island, Poda Island, roštiljali na plaži Railay uz zalazak sunca te plivali sa svjetlećim planktonima po mraku. Kad smo se vratili, dočekao nas je show s vatrom koji su pripremili sami članovi posade što su nas taj dan vodili po otocima. Na Krabiju sam prvi put probala tajlandsku hranu. Najviše od svega mi se dopao Pad Tai s kikirikijem i chillijem.

Sljedeća destinacija bio je Phuket. Kako bi lakše i brže stigli iznajmili smo auto. Našli smo smještaj u blizini zoološkog vrta i akvarija. Baš smo krenuli unutra kad čujem Đanija, mog mladića, kako se s nekim svađa preko prozora i mislim si – završit’ ću u zatvoru. Čujem poznati naglasak, kad ono ljudi iz Grada - njih četvero na motorima. Ostatak dana proveli smo gledajući majmune koji znaju zbrajati, slonove kako igraju nogomet, sviraju bubnjeve i sl. Posjetili smo i Dolphins show koji nas je ostavio bez teksta. Šokirali smo se veličinom Phuket night marketa. Ne postoji stvar koju ondje ne možete pronaći, bilo da je za odjenuti, pojesti ili popiti. Nanjušila sam sokove od bambusa koji se prave na licu mjesta i malene hobotnice na ražnjićima. Zanimljivo je da svu hranu miješaju s limunskom travom na koju sam zbog prevelike konzumacije postala alergična. Našli smo ubrzo smještaj bliži plažama. Najviše nam se svidjela Kamala beach gdje se nalazi savršen europski restoran sa širokim asortimanom ukusne hrane koju smo jedva dočekali pojesti. Ondje konobarice pričaju tečni engleski, što je na Tajlandu, ne biste vjerovali, rijetkost. U večernjim satima spustili smo se na ulicu u kojoj zabava nikad ne prestaje – Banglu.

Tamo ćete vidjeti ono što ne biste ni promislili. Tu sam probala sam najbolji kebab i u jednoj noći ih smlatila čak tri. Uslijedio je povratak u Krabi gdje smo uživali u čarima našeg resorta. Potom smo se trajektom uputili na otok Ko Phangan. Tek tamo smo u potpunosti doživjeli ljepotu ove zemlje. Mjesto gdje smo odsjeli odsječeno je od ostatka kopna. Moguće je do njega doći samo barkom. Resort broji stotinjak bungalova odlično opremljenih s morem ispred samog ulaza. Nakon dva dana naumili smo istražiti otok koji je prepun uvala i plažica poput one Secret beach. Vrativši se u našu bazu na Krabi opet smo se otisli na more. Posjetili smo Phi Phi otočje, Bamboo Island pogođen tsunamijem gdje razrušene kuće i stabla vire poput prijestolja iz vode. Malo dalje od Mayu Baya ronili smo s ribicama nalik Nemu toliko pitomim da su plivale tik do nas. Naša tajlandska avantura potrajala je čitavih 25 dana, mada mi se čini da ih je prošlo svega pet. Bez previše razmišljanja, Tajland je mjesto gdje ću se sigurno vratiti.

Petra Japunčić

Nportal

Nakladnik: Neovisni portal d.o.o. za informacijske usluge i marketing
Sjedište društva: Vukovarska 9, 20 000 Dubrovnik
Temeljni kapital: 20.000,00 kn (uplaćen u cijelosti)
Upisan kod Trgovačkog suda u Splitu – stalna služba u Dubrovniku pod br. Tt-16/589-3,