nportal crop
nportal crop
Antonia Matić Antonia Matić Privatna arhiva/Instagram


VRAĆAMO SE U FORMU!: Razgovor s fitness trenericom Antoniom Matić

Velj 10, 2018

Gotovo je sredina veljače. Krajnje je vrijeme da se ostavite peciva i diet Cole koju držite u ruci te prihvatite vježbanja. Kako se nakon blagdanskog hedonizma vratiti u odličnu formu donosimo u razgovoru s naturaliziranom Dubrovkinjom, 24-godišnjom fitness trenericom Antoniom Matić, inače odrasloj u Bolu na Braču. 

Predloži nam neke najbezbolnije vrste treninga...

"Blagdanski dani su iza nas, tako i sva ukusna, kalorična hrana, alkoholna i gazirana pića. Nakon nekoliko tjedana mišićna masa se smanjuje. Jednako je sa snagom i izdržljivosti koju smo razvili pa će ipak trebati neko vrijeme za povratak u formu. Za početak, obavezno je zagrijavanje u trajanju od 5-10 minuta. Navedene vježbe su za cijelo tijelo i moja preporuka je odraditi tri serije po 15 ponavljanja, a za one u boljoj formi da od istih napraviti kružni trening (25 sec rada, 25 sec pauze).

1. Skok-čučanj
Nakon zagrijavanja i podizanja temperature tijela preporučujem startanje treninga s ovom vježbom. Trebate stati u poziciju za čučanj te rukama dodirnuti tlo. Iz te pozicije se podižete u zrak te odskočite u vis. Doskočite natrag na tlo te se ponovo spuštate u čučanj.
2. Modificirani sklek
Takozvani ženski sklekovi. Lezite prsima na podlogu pa se odgurnite od poda dlanovima, a nogama se od tla oslonite na koljena. Iz te pozicije se spustite prema tlu, ali ne skroz, te se vratite u početni položaj.
3. Podizanje nogu na podlozi
Lezite na pod i leđima se oslonite o podlogu. Dlanove postaviti ispod stražnjice. Stopala spojiti, te sunožno podižite noge do trenutka kada su okomite prema tlu i spuštate ih natrag do pozicije gdje vam se leđa počinju odvajati od tla.
4. Iskorak s rukama na kukovima
Stojite ravno, ruke su na kukovima. noge su negdje u širini ramena. Jednom nogom idete prema naprijed a druga ostaje natrag. Koljeno prednje noge je savinuto, i bitno je da ne prelazi prste. Zatim vraćate nogu natrag i ponavljate drugom nogom.
5. Goblet čučanj
To je uobičajen čučanj, s teretom u ruci. To može biti knjiga, uteg ili neki teret čisto da nam oteža vježbu od uobičajene. Izvodi se tako da na ili ispred prsiju, držite teret te bez odmicanja težine s prsa spuštate u čučanj."

Međutim, kako bi došli do željenih rezultata važno je voditi računa i o prehrani...

"Mnogi kažu da je hrana 70 posto, a vježbanje 30 posto. Ja bi se složila i s onim tvrdnjama da je podjednako bitno, po meni je 30-30-30 posto, odnosno isti omjer prehrane, vježbanja i odmora. Osnovna pravila u zdravoj prehrani bi bila: dovoljan unos proteinskih namirnica, vlakana, zdravih masnoća te umjerenih ugljikohidrata; dovoljan unos tekućine; smanjen unos šećera i junk fooda kojoj mnogi ne mogu odoljeti."

Sama imaš vrlo zavidnu liniju, koliko znoja i odricanja od slatkih zalogaja je bilo potrebno za ju postići?

"I sama sam imala višak kilograma, te sam se obratila svom treneru Tomislavu Gustinu, s kojim sam u dva mjeseca razlike izgubila 15 kilograma. Naravno, dan danas sam mu zahvalna, te i dalje mi je jedan od motivatora. Također nastavila sam jesti zdravo, a trenirala koliko sam mogla. Nekoliko kilograma sam i vratila, ali to nije bila masnoća oko
stomka, nogu, već mišićna masa. Opet sam krenula punom parom i očekujem daleko bolje rezultate od dosadašnjih."

Živiš na relaciji Brač - Dubrovnik, često putuješ, živiš užurbano, kako se uspijevaš zdravo hraniti i redovito vježbati?

"Svi misle da ja uzimam nešto 'jače' jer otkud meni energija za to sve. Naravno, nikad ni nisam unijela u sebe išta jače od kemije kao što su proteini, preworkout, burneri, bcaa aminokiseline! Samo je bitno vjerovati da možeš i već si na pola puta od ostvarenja svog cilja!

Poput mnogih djevojaka tvojih godina voliš modu i dobru zabavu, koji su ti omiljeni brendovi i gdje najčešće odlazis kad poželiš "otpustiti kočnice"?

"U zadnjih par godina, kako radim kod svojih i zaradim ljeti dovoljno, počela sam kupovati brendiranu odjeću i obuću. Najvjernija sam Louis Vuittonu, Michael Korsu, Dolce & Gabanni, Furli, Ugg, Kenzo i slično, ali to mi nije važno, dakako da povremeno skoknem do Zare, Manga, Bershke i slično te također kupim odjeću koja mi se svidi. Što se tiče izlazaka, U Dubrovniku su to definitivno What's up i Culto, a kad radi Trocadero, ako se održavaju dobri koncerti onda i Revelin. Na Braču nema zabave zimi, ali ljeti je svako mjesto dobro na svoj način. Iz mjesta u kojem ja živim, najbolji su Auro za dnevni program, te Varadero i 585 club za noćni program. A tijekom zime dosta sam i po Splitu, tamo je dakako najbolje u Vanille, Moon bar, Kauria i Velveta."

Spomenuli smo i putovanja, koje destinacije te privlače?

"Moja tiha patnja je definitivno Dubai, kao Tajland i Karibi. Naravno svaka zemlja posebna je na svoj način. Italija, Češka, Austrija, Francuska, Švedska, Srbija, Crna Gora... svaki me kraj na svoj način iznenadio."

Planovi za 2018.?

"Planiram napraviti poboljšanja u svakodnevnim treninzima, a cilj mi je osnovati vlastiti fitness centar, tako da postepeno težim prema tome."

Za kraj atraktivna Bračanka našim čitateljima je uputila pozdrav s ovog hrvatskog otoka s najljepšim plažama uz poruku "Sve što zamislite možete ostvariti samo trebate raditi na tome!".

Iva Dedo

 

Nportal

Nakladnik: Neovisni portal d.o.o. za informacijske usluge i marketing
Sjedište društva: Vukovarska 9, 20 000 Dubrovnik
Temeljni kapital: 20.000,00 kn (uplaćen u cijelosti)
Upisan kod Trgovačkog suda u Splitu – stalna služba u Dubrovniku pod br. Tt-16/589-3,
dana 27. siječnja 2016. god. MBS: 090004038,
MB 01657844 OIB 84003986390

Redakcija: Nportal, Vukovarska 9, 20 000 Dubrovnik