nportal

'ISTIČI SE, ALI NE STRŠI!': Odijevanje kao komunikacija

Kol 11, 2017

U današnje vrijeme se pomaknula granica općeprihvatljivog društvenog ponašanja. Ljudi otvorenije razgovaraju o temama koje su do nedavno bile tabu, slobodnije se izražavaju stavovi i slobodnije se ljudi odijevaju. Sve to zvuči kao napredak društva, ali nemojte u tom valu slobode zaboraviti dvije ključne stvari- vašu osobnost i granicu dobrog ukusa.

Ljeti nas prate nas vrtoglavo visoki stupnjevi. Svaka majica koju odjenete je predugačka jer bi vrućinu tek donekle ohladio imidž s plaže – kupaći i pareo.

Teoretski ti isti ljudi iz tramvaja bi mogli biti ljudi koje srećete na plaži. Pa ako možete pred njima šetati s dvije krpice na sebi, zašto ne biste mogli i u tramvaju?

Kineski filozof i socijalni reformator Konfucije je između ostalog poznat po svojoj izreci “Nikada ne čini drugome ono, što ne bi želio da drugi učini tebi”. Živio je oko 551. – 479. prije nove ere i njegova izreka se sigurno nije odnosila na vožnju tramvajem, ali je zlatno pravilo za život i ako se toga držite nećete pogriješiti niti u jednom području. Zamislite vašu ugroženost jer sjedite kulturno odjeveni, a ispred vas sjedi muškarac 50-ih godina u gaćama i potkošulji. I njemu je vruće kao i vama. Razlika je samo što je u vama i osjećaj nelagode jer to nije prizor koji želite gledati.

Jasno je da je priča o vožnji tramvajem u kupaćem karikirano ispričana priča kako biste i sami došli do zaključka da granice dobrog ukusa postoje i ako ne želite vi biti u ulozi osobe koja se ne osjeća ugodno nasuprot osobe s kojom komunicira, nemojte to raditi ni drugima svojim odijevanjem. Pri tome ne mislim da ćete zaista hodati u kupaćem, ali majica koja više otkriva nego što pokriva i hlačice koje su do pola stražnjice nisu primjerene za gradske ulice. I ako iz nekog razloga vi želite taj dio tijela pokazivati drugima, razmišljate na način da ne žele svi gledati vaše intimnije dijelove tijela. Ostavite te hlačice, u kojima je ravno pola stražnjice vani, za morske radosti ali i tamo pripazite da ne ulazite u ustanove tako odjeveni.

Prava istina je da vas dva centimetra koliko treba da pokrijete pupak neće spasiti od vrućine, ali će vas spasiti od vašeg lošeg imidža. Modni trendovi dolaze i odlaze, većina žena ih ili želi slijepo slijediti ili poklekne pod onim da u dućanu nailazi na istu odjeću i kupnjom se uklapa u masu.

Vratimo se na vašu osobnost. Jeste li razmišljali na način da je vaše odijevanje jedan od oblika komunikacije s ljudima? Jednako kao što razmišljate što ćete reći u određenoj prilici, razmišljajte i što ćete odjenuti za pojedinu priliku. To je prvi vizualni dojam koji vaš sugovornik stječe o vama i to prije nego ste uspjeli reći onu pripremljenu rečenicu.

Sjećam se kada je prije nekoliko godina, u firmi gdje sam tada radila, na razgovor za posao došla djevojka koja je, izgledom kao da je upravo završila izlazak u noćnom klubu i produžila na razgovor za posao, pokrenula lavinu komentara u uredu. Prenaglašena šminka na licu, prejaki parfem, preduboki dekolte, prekratka suknja, previsoke potpetice (s kojima nisam sigurna kako se popela na 3. kat u zgradi bez lifta) potpuno su zasjenili činjenicu da je djevojka možda imala potencijala da se uklopi u firmu i pokaže svoje znanje.

“Ističi se, ali ne strši!” je latinska poslovica koju trebate zapamtiti. Jednako tako trebate znati da se ljepota ne može sakriti pa se nemojte truditi pretjerano umjetno naglašavati nešto što i tako vidljivo. Uz to, vaše oružje je vaš mozak i najdublji utisak kod sugovornika ćete ostaviti ne odjećom, nego u komunikaciji sa sugovornikom. U skladu s time potrudite se da onaj prvi komunikacijski kontakt – vaša odjeća bude samo priprema da pokažete glavne atribute.

Kod odijevanja postoji tanka linija između ukusa i neukusa. Ako odlučite naglasiti dekolte, suknja mora biti dulja ili još bolje u kombinaciji s primjerenim hlačama. Obrnuto, ako odlučite istaknuti noge pripazite da je gornji dio zatvoreniji.

Velika je razlika između stršati i isticati se. Stršati negdje, znači da ste potpuno promašili bilo svojim odijevanjem ili ponašanjem. Istaknite se uvijek, ali se istaknite svojim vrlinama i inteligencijom, ističite se osmijehom i dobrim postupcima i to je ono što će ljudi zapamtiti.

Sve ono što želite naglasiti uključujući i ljepotu i ženstvenost, dolazi iznutra. Zapamtite to i potrudite se više oko vas kao kompletne osobe. Vidjet ćete da će ljudi 2 dana nakon što su vas upoznali zaboraviti boju majice i haljine koju ste imali, ali će o vama govoriti pozitivno ako ste na njih ostavili dojam dobre osobe. Osim toga, psihologija nam govori da će se taj efekt zrcalno vratiti nama samima da ćemo se i mi bolje osjećati u svojoj koži.

Brinite se o vašem ukupnom izgledu, a osvježenje za ove visoke temperature nemojte tražiti u prekratkoj majici nego u puno tekućine i posjeti najbližoj slastičarnici i opušteno uživajte u sladoledu i limunadama.

Izvor: Savjetnica.com (http://www.savjetnica.com/odijevanje-kao-komunikacija/)

Nportal

Nportal

Izdavač publikacije: Neovisni portal d.o.o. za informacijske usluge i marketing

Temeljni kapital: 20.000,00 kn (uplaćen u cijelosti)

Upisan kod Trgovačkog suda u Splitu – stalna služba u Dubrovniku pod br. Tt-16/589-3, dana 27.01.2016. god. MBS: 090004038, MB 01657844
OIB 84003986390, Račun otvoren u Addiko banci
IBAN: HR7825000091101059527

Sjedište: Vukovarska 26/4, 20000 Dubrovnik