nportal crop

OBJAŠNJENJE PSIHOLOGA: Zašto smo 'kundurice'?

Lis 10, 2017

Čitanje vijesti o popularnim osobama, praćenje reality emisija i sapunica, prečesto bavljenje tuđim životima i problemima, ogovaranje bliskih osoba, bliska nam je svakodnevica. Rezultati jednog istraživanja pokazali su kako žene potroše pet sati dnevno na ogovaranje, „zabadanje nosa“ u ljubavne veze poznanika, obiteljske odnose, njihov fizički izgled što je više od trećine vremena koje provode u budnom stanju. Muškarci ne zaostaju mnogo za njima. Novija ispitivanja potvrđuju kako muškarci tračaju puno više nego se dosada pretpostavljalo.  

Neprestano „zavirivanje“ preko nečijeg ramena često je pokazatelj kako nismo zadovoljni vlastitim životom. No, ono nužno ne mora uvijek biti negativno. Ljudske priče i sudbine mogu nas emocionalno potaknuti na razmišljanje i djelovanje te poslužiti kao ’mjera’ za vlastiti uspjeh.

„Puno je lakše gledati kako drugi žive, nego se suočavati s vlastitim problemima. Ono nas ujedno odvlači od nezadovoljstva i tmurnosti vlastitog života. Upoznavajući se s životima drugih, možemo osjetiti olakšanje da je i drugima teško. Dalje, spoznajući uspjeh ili bajku drugih, kod nas se može probuditi nada da ćemo i sami doživjeti slično“, priča psihologinja prof. Vesna Raguž Staničić.

Najčitaniji članci redovito su oni u kojima glavnu ulogu imaju popularne osobe pa makar se radilo i o najtrivijalnijoj situaciji. Prema Raguž Staničić razlozi su slijedeći:

„Većina anonimnih ljudi, popularne osobe (zvijezde) doživljava gotovo nestvarno, s divljenjem. Skloni smo im pripisivati osobine božanstava. Prilika da se takve osobe vide i kroz prizmu običnih smrtnika, se ne propušta. Upravo radi toga, informacije o njihovoj svakodnevici, uhvaćene objektivom paparazza, postaju pitke i rado čitane novosti. One nam stvaraju privid bliskosti ili još jednom potvrđuju njihovu nedodirljivost. Često se događa i da osobe koje posjeduju tu vrstu informacija se osjećaju važnijima“.

„Nedovoljno sadržaja u vlastitom životu“, nadalje iznosi, „vrlo lako popunjavamo detaljima iz života slavnih, ponekada diveći im se, nekad im zavidimo, a ponekada ih izrugujemo. Društvene mreže, Internet uopće, ubrzali su način dolaženja do informacija. Oni željni ovakvih sadržaja, prate ih i gutaju. No, moramo znati da svaki posao koji je pod lupom javnosti, podrazumijevajući pri tom slavu, ima drugu stranu medalje. Praćenje lako može prijeći u zaluđenost, a katkad i u određene fiksacije patološkog karaktera. Primjera radi, prisjetimo se hitca iz pištolja neliječenog psihičkog bolesnika koji je 1980. godine usmrtio člana legendarnog četvorca Beatlesa John Lennona. Do nemalog je broja ozbiljnih problema došlo radi opsjednutosti obožavatelja djelom i likom popularne osobe.“zaključuje psihologinja dr. Vesna Raguž Staničić.

Ana Prohaska Vlahinić

Nportal

Izdavač publikacije: Neovisni portal d.o.o. za informacijske usluge i marketing

Temeljni kapital: 20.000,00 kn (uplaćen u cijelosti)

Upisan kod Trgovačkog suda u Splitu – stalna služba u Dubrovniku pod br. Tt-16/589-3, dana 27.01.2016. god. MBS: 090004038, MB 01657844
OIB 84003986390, Račun otvoren u Addiko banci
IBAN: HR7825000091101059527

Sjedište: Vukovarska 26/4, 20000 Dubrovnik